Spokojny sen

ało kto zdaje sobie sprawę, jak ważna jest odpowiednia ilość i jakość snu w prawidłowym funkcjonowaniu organizmu. Dotyczy to zwłaszcza najmłodszych, ponieważ przede wszystkim podczas snu rosną im kości i rozwijają się układy narządów oraz mózg. Powszechnie mówi się, że dorośli powinni spać przez minimum 7-9 godzin dziennie.
5po2

U dzieci długość ta znacznie się wydłuża w zależności od ich wieku. Ważna jest jednak nie tylko ilość, ale i jakość snu. Aby zapewnić kompleksową regenerację organizmu, dziecko powinno spać w przewietrzonym pomieszczeniu, w którym temperatura nie przekracza 24 stopni.
przespana-noc

Ponadto, należy zakupić dla dziecka kołderki, które uchronią je zarówno przed utratą ciepła, jak i przegrzaniem, a dzięki swojej miękkiej fakturze ułatwią zasypianie. Zwłaszcza jeżeli dziecko nie ma ochoty na popołudniową drzemkę, wizja położenia się w ślicznej, miękkiej pościeli minky ( pościel dla dzieci – promocja ) może je do tego zachęcić. Nie należy tego zaniedbywać, gdyż dzieci, które nie przesypiają w ciągu doby wystarczającej liczby godzin, częściej bywają narażone na przeziębienia, alergie i inne choroby. Dzieje się tak, ponieważ sen to także czas dla regeneracji i wzmocnienia układu odpornościowego.
7784003-rodzina-w-lozku-643-481

Każdy rodzic wie także, że przemęczenie i senność zwykle wywołuje u maluchów rozdrażnienie i marudność. Zadbajmy więc o jakość ich snu, aby były zdrowe i zadowolone.