Stawianie diagnozy w gabinecie kosmetycznym

Jest wiele technik zbierania informacji o kliencie przychodzącym do gabinetu, skutecznego rozpoznawania jego potrzeb oraz dokonywania diagnozy kosmetycznej. Powinniśmy dążyć do uzyskania jak największej ilości przydatnych nam danych. Ważne jest, by trafnie określić zarówno fizyczny, jak i psychiczny, emocjonalny stan klienta. Diagnozowanie polega na obserwowaniu, określaniu, charakteryzowaniu, opisywaniu i przede wszystkim poznawaniu stanu fizycznego i psychicznego klienta. Celem tych czynności jest nie tylko odpowiednie dobranie zabiegu kosmetycznego czy dostosowanie leczniczej kuracji, lecz także zastosowanie indywidualnego podejścia i wspomaganie w realizacji potrzeb klienta.
gabinet kosmetyczny
Iw jaki sposób zebrać informacje potrzebne do postawienia diagnozy? Oto i metody służące temu celowi:
Rozmowa – podstawowym sposobem zbierania informacji o kliencie jest rozmowa. Musimy poznać potrzeby i oczekiwania przychodzącej do salonu osoby. Podczas rozmowy poznajemy jej sposób bycia, cechy charakteru czy przeszłość związaną z wizytami w gabinetach kosmetycznych. Dowiadujemy się, w jaki sposób dba o siebie, czego oczekuje w związku z wizytą w gabinecie i czy występują przeciwwskazania do zabiegów. Po rozmowie wprowadzającej, która w salonie kosmetycznym zawsze jest konieczna, możemy posłużyć się wywiadem lub ankietą. Ułatwią nam one skompletowanie informacji, np. związanych z podstawami diagnostyki dermatologicznej czy preferencjami odnośnie do wizażu.
Obserwacja – od momentu wejścia klienta do salonu kosmetycznego możemy go dyskretnie obserwować – w jaki sposób się zachowuje, czy jest to osoba energiczna i pewna siebie, czy potrzebuje więcej subtelności, uwagi i informacji, by poczuć się swobodniej. Podczas obserwacji poznajemy gust klienta, jego preferencje kolorystyczne oraz oceniamy np. stan skóry. Ważne jest, by obserwacja była dyskretna i niekrępująca.
Pomiary i analiza – dokonujmy analizy dokumentacji, jaką może przynieść nam klient. Nie bagatelizujmy informacji od lekarza, np. dermatologa. Wykonujmy pomiary i analizujmy wszystkie dane w celu postawienia właściwej diagnozy. Nie pomijajmy niczego, co mogłoby nam pomóc w dalszej pracy.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Kosmetyki